loading...
وبلاگ کالا به کالا
aminmohtava بازدید : 37 چهارشنبه 10 خرداد 1402 نظرات (0)

هزینه سئو بخش حل شده‌ای در بین دغدغه‌های صاحبین کسب و کارهای نسبتا بزرگ و بزرگ است. اما کسب و کارهای کوچک اغلب از آن غافل می‌شوند و فقط 50 درصد از آن‌ها روی این بخش سرمایه‌گذاری می‌کنند. همین آمار نشان می‌دهد که آن‌ها نمی‌دانند چطور باید خدمات دریافتی خود را تعیین کنند و تقریبا فرآیند قیمت‌گذاری را بسیار پیچیده می‌بینند.

قطعا شما برای اینکه با دقت بیشتری هزینه‌های پرداختی خود را کنترل کنید و یا برای اینکه بدانید چه مقداری هزینه برای خدمات سئو منطقی است، در حال مطالعه‌ی این مطلب هستید. به طور کلی هیچ استانداردی برای تعیین قیمت سئو SEO وجود ندارد. هر تیم و آژانسی می‌تواند طبق سلیقه و شرایط کاری خودش نرخ کار و خدمات را تعیین کند. یعنی این خود شما هستید که باید از بین گزینه‌های پیش رو انتخاب کنید، کدام آژانس خدمات SEO را در حد عالی و با هزینه معقول ارائه می‌دهد.

بیشتر بدانید: سئو چیست؟

اما به عنوان صاحب کسب و کار، باید مطمئن شوید که SEO به سوددهی و بازگشت سرمایه می‌رسد. در واقع شما باید بیشتر از چیزی که هزینه می‌کنید، بازگشت سرمایه داشته باشید. با این اوصاف بیایید خیلی سریع وارد بحث اعداد شویم.

چرا برای خدمات سئو هزینه کنیم؟

روزانه در سطح جهان بیش از 3.5 میلیارد سرچ گوگل انجام می‌شود. آمار سرچ در مجموع موتورهای جستجو، 5.6 میلیارد است. این مسئله کاملا نشان دهنده علاقه مردم به محصولات و خدماتی مثل خدمات محلی است. در واقع شما هم احتمالا به همین دلیل وارد مارکت آنلاین شده‌اید و می‌خواهید راحت‌تر به مشتریان خود خدمات ارائه دهید. اما بیایید چند آمار بسیار مهم دیگر در مورد گوگل را با هم مرور کنیم تا مصمم‌تر از قبل بحث قیمت‌گذاری سئو را دنبال کنید.

46% از تمام سرچ‌های گوگل مربوط به بیزنس‌های محلی (Local Business) است. رتبه اول این سایت‌ها در گوگل همیشه 31% از کل کلیک‌ها را دریافت می‌کند. 10 نتیجه برتر گوگل هم 91% از آمار کل کلیک‌ها را به خود اختصاص می‌دهند.

بیشتر بدانید: بررسی جدیدترین روش‌های سئو محلی

75% از مردم حتی به صفحه دوم SERP یا صفحه نتایج سرچ گوگل نمی‌روند. پس اگر سایت شما در صفحه دوم قرار دارد، باید بدانید که تقریبا در فضای وب نامرئی هستید و قرار نیست اتفاق خاصی در این فضا برای شما رقم بخورد

aminmohtava بازدید : 30 سه شنبه 02 خرداد 1402 نظرات (0)

کلینیک‌های زیبایی امروزه جایگاه مهمی بین علاقه مندان به زیبایی دارند، این کلینیک‌ها معمولا زیر نظر یک متخصص و با یک مجوز رسمی فعالیت می‌کنند و خدمات زیادی در زمینه سلامت پوست ومو، خدمات درمانی، خدمات زیبایی و لیزرموهای زائد ارائه میکنند. انتخاب یک کلینیک خوب یک دغدغه بزرگ برای مراجعه کنندگان به این کلینیک هاست، در این مقاله مهمترین خدمات و پیشرفته ترین کلینیک زیبایی در تهران  را نیز بررسی خواهیم کرد.

اصطلاحاً به ساختمان و یا بخشی از یک بیمارستان و یا مراکز بهداشتی و درمانی گفته می‌شود که دارای مجوز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌باشند و با دریافت پروانه تخصصی کلینیک زیبایی در تهران، خدمات زیبایی، خدمات مرتبط با تشخیص و درمان مشکلات پوست و مو را به زیباجویان ارائه می‌دهند.

خدمات ارائه ‌شده در کلینیک زیبایی چیست ؟

در پیشرفته ترین کلینیک‌ زیبایی در تهران دکتر طیبه ترنیان یکی از بهترین متخصصین زیبایی هستند در کلینیک ایشان اغلب خدمات زیبایی و پوست و مو ارائه می‌شود و افراد می‌توانند به تناسب نیاز خود از این مراکز خدمات دریافت کنند. از مهم‌ترین خدمات این مجموعه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تشخیص و درمان بیماری‌های مرتبط با پوست و مو
  • انجام آزمایشات مرتبط با حساسیت های پوستی
  • لیزر موهای زائد
  • کاشت مو
  • کاشت ابرو
  • ارائه خدمات کوتر و کرایو ضایعات پوستی
  • خدمات مرتبط با لاغری و تناسب اندام شامل کویتیشن، ال پی جی، کرایو یا سرما درمانی
  • تزریق ژل و فیلر
  • میکرونیدلینگ به منظور درمان جای زخم، درمان جای سوختگی و ترک‌های پوستی ایجاد شده بر روی پوست
  • انواع جراحی‌ های زیبایی شامل پروتز سینه، پروتز باسن، جراحی لاغری، جراحی پلک و جراحی بینی
  • لیفتینگ صورت
  • پاکسازی صورت
  • تزریق بوتاکس به صورت
  • درمان تعریق در نواحی مختلف بدن با بوتاکس
  • میکرودرم ابریژن
  • پی آر پی با استفاده از پلاسمای تغلیظ شده
  • مزوتراپی پوست و مو
  • اصلاح فرم بینی
  • هایفوتراپی
  • لایه برداری شیمیایی
  • درمان ضایعات عروقی
  • جوانسازی نوری
  • کربوکسی تراپی
  • لیفت با نخ
  • برداشتن خال
  • پاک کردن تتو از روی پوست صورت و بدن
  • تزریق چربی

پیشرفته ترین کلینیک زیبایی در تهران چه ویژگی هایی دارد؟

ویژگی بهترین و پیشرفته‌ترین کلینیک‌ زیبایی در تهران عبارتند از:

استفاده از تجهیزات پیشرفته:

کلینیک زیبایی از تجهیزات پیشرفته و بروز استفاده می‌کند که باعث می‌شود خدمات ارائه شده در کلینیک با کیفیت و دقت بالا انجام شود.

تیم حرفه‌ای و متخصص:

تیم کاری تربن کلینیک زیبایی از متخصصان حوزه زیبایی است که با دانش و تجربه‌ی بالایی در این حوزه فعالیت می‌کنند.

ارائه‌ی خدمات گسترده:

تربن کلینیک زیبایی خدمات متنوعی از جمله لیفت صورت، بوتاکس، فیلر، لیزر موهای زائد و… را ارائه می‌دهد.

رعایت اصول بهداشتی:

در کلینیک زیبایی، به کنترل عفونت‌ها و رعایت بهداشت و اصول بهداشتی بسیار توجه شده و تمامی اقدامات لازم برای جلوگیری از هر گونه عفونت و بیماری صورت می‌گیرد.

قیمت مناسب:

کلینیک زیبایی با توجه به کیفیت خدماتی که ارائه می‌دهد، قیمت‌های مناسبی را برای مشتریان خود در نظر گرفته است.

احترام به مراجعه کننده:

از بارزترین ویژگی‌های کلینیک زیبایی خوب احترام گذاشتن به مشتری است. این احترام می‌تواند در نوبت دهی به موقع باشد یا در فراهم آوردن محیطی آرام. نحوه صحبت کردن پرسنل با مراجعه کنندگان و همچنین پاسخ دادن به سوالات و مشکلات آنها از دیگر علائم احترام به مراجعه کننده است.

مجوز:

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک مرکز زیبایی داشتن مجوز است. زمانی که یک کلینیک دارای مجوز باشد، شما می‌توانید به آن اعتماد کنید. علاوه بر این داشتن مجوز استانداردهایی را برای کلینیک مشخص می‌کند که با رعایت آن‌ها کلینیک در انجام روش‌های مختلف زیباسازی موفق تر عمل کند.

aminmohtava بازدید : 42 دوشنبه 25 اردیبهشت 1402 نظرات (0)

محتوای سئو شده، به محتوایی گفته می‌شود که با استفاده از تکنیک‌های بهینه‌سازی جستجویی (SEO) نوشته شده است و یکی از مهمترین نکات سئو است. هدف اصلی این نوع محتوا، جذب بیشتر بازدیدکنندگان و جایگاه بهتر در نتایج جستجوی موتورهای جستجویی است. برای نوشتن محتوای سئو، ابتدا باید به کلمات کلیدی مرتبط با محتوا توجه کرد. بهتر است این کلمات کلیدی به‌طور مناسب در عنوان، متن و تصاویر مورد استفاده قرار بگیرند. همچنین باید توجه داشت که استفاده از کلمات کلیدی بیش از حد، می‌تواند باعث تخریب کیفیت محتوا شود و مخاطب را از خود دور کند.بازدیدکنندگان به دنبال محتوای مفید و ارزشمند هستند، بنابراین مهم است که محتوا بر اساس نیاز و علاقه مخاطبان تهیه شود. به همین دلیل، باید به دقت درک کرد که کدام موضوعات و محتواها مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرند. به طور کلی، محتوای سئو باید شامل عناصر زیر باشد:

 

1. عنوان جذاب و مخاطب‌پذیر

 

2. متن با کیفیت و ارزشمند

 

3. استفاده از کلمات کلیدی به میزان مناسب

 

4. تنظیم ساختار متن به صورت منظم و سلسله مراتبی

 

5. استفاده از تصاویر و ویدئوهای مناسب و جذاب

 

6. استفاده از لینک‌های داخلی و خارجی به میزان مناسب

 

7. تأکید بر اهمیت محتوا و نیاز مخاطبان

 

8. رعایت استانداردهای بهینه‌سازی جستجویی (SEO)

کوچینگ سئو یا بهبود رتبه سایت، فرایند بهینه‌سازی و یادگیری سئو سایت شما برای رسیدن به جایگاه بهتر در نتایج جستجوی موتورهای جستجو است. برای رسیدن به جایگاه بهتر در نتایج جستجوی موتورهای جستجو، شما باید به دقت تحلیل کنید که سایت شما در چه جایی در حال حاضر قرار دارد و چه اقداماتی برای بهبود رتبه آن می‌توانید انجام دهید. برای شروع، می‌توانید از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی مانند Google Keyword Planner یا SEMrush استفاده کنید تا بتوانید بهترین کلمات کلیدی برای سایت خود را پیدا کنید. سپس باید محتوای سایت خود را بر اساس کلمات کلیدی مناسب به‌روزرسانی کنید و اطمینان حاصل کنید که عنوان و توضیحات متا به درستی تنظیم شده‌اند.

بهبود سرعت بارگیری سایت نیز می‌تواند به شدت به بهبود رتبه سایت شما کمک کند. برای این منظور، می‌توانید از ابزارهایی مانند GTmetrix و Google PageSpeed ​​Insights استفاده کنید تا مشکلاتی مانند تصاویر بزرگ، کد های زائد و سایر عواملی که باعث کاهش سرعت بارگیری سایت می‌شوند را شناسایی کنید و برطرف کنید.

 

استفاده از لینک‌ داخلی و خارجی نیز می‌تواند به بهبود رتبه سایت شما کمک کند. برای این منظور، باید به محتوای سایت خود لینک دهید و همچنین از لینک‌های خارجی مرتبط با موضوع سایتتان استفاده کنید. در نهایت، برای بهبود رتبه سایت خود در موتورهای جستجو، باید محتوای با کیفیت و ارزشمندی را برای کاربران خود ارائه دهید

aminmohtava بازدید : 38 پنجشنبه 14 اردیبهشت 1402 نظرات (0)

جوانسازی واژن یک مجموعه از روش‌ها و فرایندهای پزشکی است که به منظور بهبود شکل و عملکرد واژن به کار می‌رود. این فرایندها شامل چندین روش مانند لیفتینگ واژن، بوتاکس واژن، فرم دهی واژن با استفاده از فیلر، رفع لکه‌های روی واژن، رفع بافت چسبنده واژن، رفع ترشحات نامطلوب واژن، کاهش سایز لب‌های واژن و … است.

اهمیت جوانسازی واژن به علت افزایش رضایت جنسی، بهبود عملکرد جنسی، کاهش علائم ناراحتی و تغییرات در واژن همچون لاغری و کاهش ترشحات است. با این حال، همانند هر فرایند پزشکی دیگری، جوانسازی واژن همراه با مخاطرات و عوارض ممکن است، بنابراین قبل از انجام هر گونه روش جوانسازی واژن، بهتر است با پزشک معالج خود مشورت کرده و تمام جزئیات، ریسک‌ها، فواید و مراقبت‌های مربوطه را بدانید.

روش‌های جوانسازی واژن

به طور کلی جوانسازی واژن به دو روش کلی انجام می‌شود که هدف هر دوی آن‌ها کند کردن روند پیری در اندام تناسلی و زیباسازی این ناحیه است:

  • جوانسازی واژن به روش جراحی
  • جوانسازی واژن به روش غیر جراحی

عوارض جوانسازی واژن

همانند بسیاری از روش‌های درمانی دیگر، جوانسازی واژن نیز ممکن است عوارضی داشته باشد. این عوارض می‌توانند شامل درد، خونریزی، التهاب، عفونت، تورم، انسداد خونی، تحریک عصب‌های نزدیک واژن، عدم توانایی در ادرارکردن و یا انجام فعالیت‌های جنسی، احتمال تشکیل سیستم و یا علائمی از آن باشند. اما با رعایت دستورالعمل‌های پساعملیاتی به دقت و مشورت با پزشک، بیشترین میزان احتمال جلوگیری از بروز عوارض و تجربه نتایج مطلوب و بلندمدت، فراهم می‌شود. همچنین انجام جوانسازی واژن توسط پزشکان مجرب و متخصص زیبایی در این زمینه، نقش بسزایی در کاهش خطر بروز عوارض دارد.

سخن آخر

در پایان باید گفت که جوانسازی واژن یکی از روش‌های نوین علم پزشکی در حوزه تخصصی زنان و زایمان است که کمک می‌کند تا با روش‌های گوناگون به درمان مشکلات جنسی و زیبایی ناشی از افزایش سن، یائسگی، بارداری و … بپردازند. جوانسازی واژن در بهبود کیفیت زندگی جنسی زنان و همچنین سلامت روان آن‌ها تاثیر بسزایی دارد.

aminmohtava بازدید : 45 یکشنبه 10 اردیبهشت 1402 نظرات (0)

ارتودنسی نامرئی اصلاح وضعیت استخوان‌ها و دندان‌ها با دستگاه‌هایی است که با چشم غیرمسلح قابل‌مشاهده نیستند. در این روش دستگاه‌های ثابت (براکت‌ها) در داخل دندان‌ها قرار می گیرند، در حالی که در روش معمولی خارج از آن قرار می‌گیرند. با این درمان شما همان نتایج را دریافت می‌کنید، اما با هزینه بیشتر و مدت زمان طولانی‌تر اما خب در حین درمان از لحاظ ظاهری مشکلی نخواهید داشت چون دستگاه‌ها دیده نخواهند شد. در حال حاضر، این نوع از ارتودنسی به روش دیگری نیز انجام می‌شود که از اسپلینت‌های متحرک شفاف برای قرار دادن در قسمت بیرونی دندان استفاده می‌شود که عملا قابل مشاهده نیستند. آنها به صورت متناسب با فک و دندان شما و با مواد پلاستیکی مقاوم (پلی کربنات) ساخته می‌شوند. همچنین مدت زمان درمان، مشابه روش معمولی است.

در ادامه مطلب، خواهیم دید که چه افرادی باید برای انجام یک درمان ارتودنسی زیبایی نامرئی بدون بریس های سنتی اقدام کنند، اما ابتدا باید بدانیم که این روش درمانی دقیقا چیست و تعریفی جامع از آن ارائه دهیم.

ارتودنسی نامرئی چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست، ارتودنسی نامرئی شامل تمام روش‌های درمانی است که هدف اصلی آن‌ها حفظ اعتماد به نفس بیمار و معذب نبودن او در جمع است. ایده‌ای که باعث شد این نوع ارتودنسی زیبایی طرفداران زیادی داشته باشد این است که جایگزین بهتری برای دستگاه‌های فلزی سنتی شده است تا بیمار احساس راحتی و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد.

این ارتودنسی، به ویژه برای بزرگسالان، به یک راه‌حل ارجح تبدیل شده است؛ به خصوص کسانی که شاغل هستند، دانشگاه می‌روند یا به هر نحوی در انظار عمومی ظاهر می‌شوند و ترجیح می‌دهند دلایل ارتودنسی کردن دندان‌های خود را توضیح ندهند.

ارتودنسی نامرئی چه کاربردی دارد و چگونه باعث ترازشدن دندان‌ها می‌شود؟

این روش درمانی اساسا برای بهبود محتاطانه سلامت و زیبایی دندان و لبخند بکار گرفته می‌شود. این یک نوع ارتودنسی است که دستگاه‌های مورد استفاده در آن در معرض دید دیگران قرار نمی‌گیرد، زیرا معمولا رنگ مینای دندان یا کاملا شفاف است.

مانند بریس‌های فلزی سنتی، دستگاه‌های ارتودنسی نامرئی بر روی دندان‌ها فشار وارد می‌کنند و باعث می‌شوند که دندان‌ها به‌تدریج به موقعیت درست خود حرکت کنند. شیوه‌ای که این نوع ارتودنسی فشار را اعمال می‌کند با توجه به نوع دستگاه مورد استفاده متفاوت است زیرا همانطور که در ادامه خواهیم دید، در این روش درمانی ممکن است از براکت‌ها یا بایت‌های شفاف استفاده شود.

پیشنهاد مطالعه: درباره انواع ارتودنسی بدانید

aminmohtava بازدید : 37 یکشنبه 10 اردیبهشت 1402 نظرات (0)

همواره نظرات مختلفی درباره گرامر بین زبان آموزا و مدرس ها وجود داره. ولی دو نگرش هستند که مرسوم ترین نگرش میان زبان آموزان و مدرسان هستند.نگرش ساختار گرامری: در این نگرش زبان آموز این ایده رو داره که بهتره ساختار از اول خونده بشه تا کاملا از همون ابتدا ساختار به بهترین نحو ممکن ساخته شه و به همون شکل پیشرفت داشته باشه. طرفداران این نگرش این عقیده دارند که بدون گرامر کلمات به هم ریخته و نا منظم نمایش داده میشن.

نگرش در معرض قرارگیری: طرفداران این نگرش بر این باورند که تاکید بر روی گرامر مانعی برای درک بهتر زبان و سرعت یادگیریه. اونها این ایده رو دارند که قواعد باید در قالب زبان یاد گرفته بشه و سعی می کنند از همون روز اول به اصطلاحات و جملات انگلیسی حمله ور شن و برای دشت اونها اقدام کنند. در این نگرش در معرض قرار گرفتن حرف اول رو می زنه.

 گرامر انگلیسی خیلی اهمیت داره. فقط فکر می کنم زبان آموزا زیادی روشون متمرکز هستند.بیاید اینجوری بهش نگاه کنیم. ما چقدر به گرامر زبان خودمون فکر می کنیم؟ وقتی که به دنیا میایم تقریبا 2 سال به زبانمون گوش می دیم. وقتی که شروع به صحبت می کنیم کلی اشتباه می کنیم و با آزمون خطا و تقلید از دیگران اونها رو بهتر و بهتر می کنیم. وقتی بزرگتر می شیم، وارد مدرسه میشیم و خوندن و نوشتن رو یاد می گیریم و چند سال با همین روش پیش میریم تا بالاخره به گرامر می رسیم.

خیلی از مدارس فرصت شنیدن و صحبت رو به زبان آموز نمی دن، حتی بعد سالها مطالعه گرامر اگه فرصتی هم پیدا شه ازش فراری میشن. پس من پیشنهاد می کنم که انگلیسی رو به شکلی یاد بگیرید که طبیعی باشه. باهاش خوش بگذرونید و ازش لذت ببرید. آموزش زبان تجربه میخواهد. بزارید چند تا ترفند بهتون آموزش بدم:

هدفی بزارید که گرامر رو در قالب یاد بگیرید. به قواعدش اصلا فکر نکنید. اگه گرامر رو به روش قدیمی یاد بگیرید زمان مکالمه زیاد به گرامر فکر می کنید و در نتیجه مثل ربات صحبت می کنید. به نظر من شما به شکل طبیعی و روون بتونید صحبت کنید خیلی خیلی بیشتر مورد قبول واقع میشید تا خیلی عالی و بی نقص صحبت کنید.

aminmohtava بازدید : 39 شنبه 09 اردیبهشت 1402 نظرات (0)

احتمالا شما با تایپ کردن عبارت‌هایی مثل سئو چیست؟ ، همه چیز در مورد SEO” و یا سئوی وبسایت یعنی چه؟ به این صفحه یا مقاله دسترسی پیدا کرده‌اید. در واقع همین سرچ کردن در موتورهای جستجو یا جستجو در گوگل، باعث می‌شود که شما جواب بسیاری از سوالات روزمره خود را پیدا کنید. فرآیندی که دسترسی شما را به این پاسخ‌ها را فراهم می‌کند، یک روش برای بهینه‌سازی داده‌ها است که در ادامه روند کاری آن را بررسی می‌کنیم.

بیشتر بدانید: هزینه سئو چقدر است؟


ویژگی‌های یک استراتژی قوی و موفق در سئو

برای بهینه‌سازی یک سایت و انجام خدمات سئو، باید فاکتورهای رتبه‌بندی را در سه زمینه‌ی زیر تقویت کنید:

1. راه‌اندازی فنی وب‌سایت

برای اینکه وب‌سایت شما مورد سنجش رتبه‌بندی قرار بگیرد، ابتدا باید یک موتور جستجو صفحات شما را در وب پیدا کند. بعد آن‌ها را اسکن کند تا بفهمد چه موضوعی دارند و چه کلمات کلیدی در آن‌ها استفاده شده است. در نهایت هم آن‌ها را به فهرست خود اضافه کند. بر این اساس وب‌سایت شما وارد الگورتیمی می‌شود که در سرچ کاربران دیده می‌شود.

شاید فکر کنید حالا که صفحه وب‌سایت خودم را می‌توانم ببینم، پس برای گوگل هم قابل رویت است. اما این طور نیست. شما وب‌سایت خودتان را در قالب مجموعه‌ای از گرافیک‌ها، رنگ‌ها، متن و لینک‌های آن می‌بینید. ولی برای گوگل فقط متن صفحات مهم است.

Sitemap یک فایل ساده برای فهرست کردن تمام URLهای سایت شماست. گوگل از آن استفاده می‌کند تا صفحات برای crawl و فهرست‌بندی شناسایی شوند و سئو بهتری داشته باشد. یک فایل Robots.txt هم به گوگل می‌گوید که چه محتوایی را ایندکس نکند. هر دو گزینه را ایجاد کنید تا crawl و فهرست‌سازی محتوای شما با سرعت بیشتر انجام شود.

محتوای تکراری

صفحاتی که محتوای تکراری و کپی شده داشته باشند، باعث گیج شدن گوگل می‌شوند. معمولا هم هیچ کدام نمایش داده نمی‌شوند. اگر هم گوگل آن‌ها را پیدا کند، وب‌سایت شما را جریمه می‌کند.

aminmohtava بازدید : 51 چهارشنبه 06 اردیبهشت 1402 نظرات (0)

ارتودنسی نامرئی اصلاح وضعیت استخوان‌ها و دندان‌ها با دستگاه‌هایی است که با چشم غیرمسلح قابل‌مشاهده نیستند. در این روش دستگاه‌های ثابت (براکت‌ها) در داخل دندان‌ها قرار می گیرند، در حالی که در روش معمولی خارج از آن قرار می‌گیرند. با این درمان شما همان نتایج را دریافت می‌کنید، اما با هزینه بیشتر و مدت زمان طولانی‌تر اما خب در حین درمان از لحاظ ظاهری مشکلی نخواهید داشت چون دستگاه‌ها دیده نخواهند شد. در حال حاضر، این نوع از ارتودنسی به روش دیگری نیز انجام می‌شود که از اسپلینت‌های متحرک شفاف برای قرار دادن در قسمت بیرونی دندان استفاده می‌شود که عملا قابل مشاهده نیستند. آنها به صورت متناسب با فک و دندان شما و با مواد پلاستیکی مقاوم (پلی کربنات) ساخته می‌شوند. همچنین مدت زمان درمان، مشابه روش معمولی است.

ارتودنسی نامرئی چه کاربردی دارد و چگونه باعث ترازشدن دندان‌ها می‌شود؟

این روش درمانی اساسا برای بهبود محتاطانه سلامت و زیبایی دندان و لبخند بکار گرفته می‌شود. این یک نوع ارتودنسی است که دستگاه‌های مورد استفاده در آن در معرض دید دیگران قرار نمی‌گیرد، زیرا معمولا رنگ مینای دندان یا کاملا شفاف است.

مانند بریس‌های فلزی سنتی، دستگاه‌های ارتودنسی نامرئی بر روی دندان‌ها فشار وارد می‌کنند و باعث می‌شوند که دندان‌ها به‌تدریج به موقعیت درست خود حرکت کنند. شیوه‌ای که این نوع ارتودنسی فشار را اعمال می‌کند با توجه به نوع دستگاه مورد استفاده متفاوت است زیرا همانطور که در ادامه خواهیم دید، در این روش درمانی ممکن است از براکت‌ها یا بایت‌های شفاف استفاده شود.

پیشنهاد مطالعهدرباره انواع ارتودنسی بدانید

 

انواع ارتودنسی نامرئی

انواع مختلفی از ارتودنسی نامرئی وجود دارد. بسته به عواملی مانند نوع مشکلی که باید درمان شود، متخصص ارتودنسی بهترین روش را توصیه می‌کند. بنابراین برای اینکه بفهمید کدام نوع ارتودنسی زیبایی برای نیازهای شما مناسب‌تر است، بهتر است با یک متخصص ارتودنسی مشورت کنید. انواع مختلف این نوع ارتودنسی موجود را می‌توان به دو گروه ارتودنسی ثابت نامرئی و ارتودنسی متحرک نامرئی تقسیم کرد.

ارتودنسی ثابت نامرئیدر بین دستگاه‌های ثابت، رایج ترین انواع آن عبارتند از: براکت سرامیکی، براکت نامرئی و بریس لینگوال یا پشت دندانی (که براکت‌ها در پشت دندان‌ها قرار دارند) .

ارتودنسی متحرک نامرئیالاینرهای شفاف جایگزین کاربردی‌تری برای دستگاه‌های ارتودنسی ثابت هستند و علاوه بر قابل جابجایی بودن، مزایای بی شماری را نیز دارا هستند.

 

aminmohtava بازدید : 29 سه شنبه 05 اردیبهشت 1402 نظرات (0)

 با دیدن این سریالها علاوه بر این که تعداد زیادی واژه و اصطلاح یاد می گیرید و باعث یادگیری سریع زبان انگلیسی میشود، با نکات ریز اخلاقی و فرهنگی کشورهای انگلیسی زبان آشنا می شوید. اگر می خواهید به فکر تقویتlistening  و تقویت speaking باشید و به نوعی خودتان را به انگلیسی ها متصل کنید بهترین راه این است که به تماشای سریالهای انگلیسی بنشینید.

این سریالها را فقط با زیرنویس زبان انگلیسی ببینید (اگر واقعا مبتدی هستید بار اول با زیرنویس فارسی ببینید و دفعات بعد زیرنویس انگلیسی)

هر سریال را حداقل ۲ بار تماشا کنید. برای بار دوم سریال را بدون زیرنویس ببینید (اگر واقعا مبتدی هستید بار دوم با زیرنویس انگلیسی ببینید)

واژه ها و جملاتی که بیشتر استفاده می شود را یادداشت کنید و بعدا مطالعه نمایید

به زبان بدن و نحوه ادای کلمات و آواها دقت کنید. سعی کنید قسمت هایی از سریال را pause کنید و جملاتی که در سریال گفته شده را خودتان با صدای بلند تکرار کنید.

سریال دوستان Friends، کمدی، بهترین برای مکالمه زبان روزمره:در این سریال وقایع روزمره بسیاری اتفاق می افتد که احتمالا برای شما هم در یک کشور انگلیسی زبان رخ خواهد داد، این سریال متمرکز بر زندگی سه مرد و سه زن بیست و چند ساله (که در روند سریال به سی و چند سالگی میرسند) است که ساکن محله گرین ویچ هستند.

سریال تئوری بیگ بنگ Big bang theory-کمدی-علمی، بهترین برای انگلیسی دانشگاهی-علمی: محوریت مجموعه چند شخصیت نابغه (به اصطلاح «بچه مثبت») است که مهارت‌های اجتماعی کمی دارند. لئونارد هافستادر و شلدون کوپر، که دو دوستِ هم اتاقی هستند و همسایهٔ روبه‌رویی آن‌ها پنی که بازیگری ناموفق و پیش‌خدمت رستوران است و دو دوست غیراجتماعی آن‌ها مهندس هوافضا هاوارد والوویتز یهودی و متخصص فیزیک نجومی راجش کوترپالی که از هند به آمریکا مهاجرت کرده، ۵ کاراکتر این مجموعه هستند.

سریال خانه پوشالی (House of Cards)-کمدی، بهترین برای مکالمات روزمره: داستان سریال درباره جایگاه پست و مقام در کشور است. داستان شهوت و قدرت طلبی مردی را نشان می دهد که می خواهد تمام امور مربوط به کشور را در دست بگیرد. کسی که در سریال از او به عنوان مرد بد ذات و شیطان صفت و قدرت طلب یاد می شود.

aminmohtava بازدید : 46 چهارشنبه 12 بهمن 1401 نظرات (0)

الاینر پلاستیک شفافی می باشد در عصر ارتودنسی مدرن ، جایگزین براکت های فلزی و سیم ارتودنسی شده و مسیر جدیدی را در دنیای ارتودنسی برای زیبا جویانی که علاقه به استفاده از براکت های فلزی یا سرامیکی ندارند باز کرده است پلاک شفاف پلاستیکی بی رنگ که شباهتی به قالب های دندانی دارند که اصولا به صورت سری چند عددی برای مراجعه کننده طراحی و ساخته میشود ، در این مقاله به صفر تا صد چگونگی طراحی و ساخت الاینر میپردازیم .

در قدم اول پاسخ این سوال را خواهیم داد این روش ارتودنسی نامرعی مناسب چه کسانی است ؟ در پاسخ به این سوال باید خدمتتان عرض کنیم اکثر افرادی که دارای نامرتبی دندانی هستند می توانند به جای استفاده از سیم و براکت های فلزی از این پلاک های شفاف استفاده کنند.

سیم ارتودنسی (آرچ وایر)

این مورد یکی از رایج‌ترین اصطلاحات ارتودنسی است که بیشتر کار را انجام می‌دهد. این سیم است که براکت‌ها و باندها را به هم متصل می‌کند و باعث اعمال فشار روی دندان‌ها می‌شود و آن‌ها را تراز می‌کند. برخی از سیم‌های قوسی برای تراز کردن دندان‌ها انعطاف‌پذیر هستند، در حالی که برخی دیگر برای شکل‌دادن به دندان‌ها سفت‌تر هستند.

باندینگ غیرمستقیم

باندینگ غیرمستقیم سریعترین راه برای نصب براکت است. به این صورت که، یک قالب از دندان‌های بیمار گرفته می‌شود و براکت‌ها روی یک مدل گچی قرار می‌گیرند، سپس مدل را برداشته و به یکباره به دهان بیمار منتقل می‌کنند. مزیت این روش این است که بیمار درد کمتری را تحمل می‌کند و زمان کمتری لازم است که روی صندلی بنشیند و دهانش را باز نگه‌دارد.

“اما در نظر داشته باشید که با این روش ممکن است طول درمان افزایش یابد و دفعات بیشتری برای مراجعه به متخصص لازم شود.”

گسترش‌دهنده کام

یکی دیگر از اصطلاحات ارتودنسی که ممکن است به گوشتان بخورد، گشترش‌دهنده کام است. گسترش‌دهنده‌های کام بیشتر در کودکان در حال رشدی که فک بالای باریک و دندان‌های شلوغ استفاده می‌شود. با افزایش دور کام، محیط قوس افزایش می‌یابد و فضای بیشتری برای دندان‌ها فراهم می‌شود؛ در نتیجه می‌توان عرض لبخند را افزایش داد. این مورد از ابزارهای ارتودنسی به صورت سفارشی ساخته می‌شوند و در سقف دهان، نزدیک دندان‌های عقبی نصب می‌شوند.

الاستیک

در حین اینکه بریس‌ها در حرکت دندان‌ها کارآمد هستند، اما گاهی اوقات برای بستن فضاها یا رفع مشکلات بایت نیاز به یک نیروی کمکی دارند. نوارهای الاستیک کش‌هایی هستند که به براکت‌های بریس‌ها متصل می‌شوند. آن‌ها از یک فک به فک دیگر یا بین دندان‌های جلو و عقب در همان فک متصل می‌شوند. کاربرد این ابزار در حرکت دادن تکی یا گروهی از دندان‌ها و اعمال فشار به آن‌ها در جهتی خاص کاربرد دارد.

دستگاه ارتودنسی ثابت

از دیگر اصطلاحات ارتودنسی که بسیار هم رایج است، می‌توان دستگاه ارتودنسی ثابت را نام برد. دستگاه ثابت را می‌توان به تمام وسایلی که در دهان تا پایان دوره درمان قرار دارند، مانند نوارها و براکت‌هایی که با چسب دندانی به دندان‌ها متصل شده و با سیم نازکی متصل می‌شوند، در نظر گرفت. دستگاه‌های ثابت بسته به میزان پیچیدگی درمان موردنیاز به طور متوسط ​​بین 18 ماه تا دو سال در دهان باقی می‌مانند.

دستگاه ارتودنسی متحرک

 برخلاف دستگاه‌های ارتودنسی ثابت، این نوع دستگاه‌ها در طول درمان قابل‌جابه‌جایی بوده و بیمار در هنگام غذا خوردن یا ورزش کردن می‌تواند آن‌ها را خارج کند. به این دستگاه‌های ارتودنسی متحرک الاینر شفاف گفته می‌شود که به دلیل نامرئی بودن دوره درمان بسیار راحت‌تری را برای بیمار رقم می‌زنند.

تعداد صفحات : 9

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 89
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 49
  • بازدید ماه : 302
  • بازدید سال : 2,853
  • بازدید کلی : 8,207